Bokrecension Cirkeln

Tack Rebecca för den über-bra recensionen! Rebeccas Glee-blogg hittar du här: www.lejazzhot.blogg.se!

---
Jag har läst Cirkeln, som är skriven av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.
Cirkeln är en slags fantasy-berättelse som handlar om sex personer; Rebecka, Minoo, Linnéa, Vanessa, Anna-Karin och Ida. Alla lever helt olika liv. De har inte ens försökt att verka intresserad av varandra.
Och ändå så är det de här sex flickorna som, med hjälp av någon mystisk kraft, träffas under månens sken på Engelsfors tågstation en natt, alla helt omedvetna om vad de ger sig in på. Vad för slags ondska som utplånar dem, en efter en.
---
... Och det var mitt försök på att låta mystisk xP Jag behöver verkligen det där pappret vi fick på skolan, det som beskrev hur man skrev en recension. Jag är inte särskilt duktig på det xP
Men iallafall, jag har läst Cirkeln, och den var uberbra! :D Orginalspråket är svenska, vilket är både positivt och negativt. Positivt för att.... Jag vet inte, men många tycker väl att det är positivt. Negativt för att det kändes som att.. den var skrivet på ett riktigt enkelt sätt.
Nu är det nog många som tittar konstigt på mitt inlägg och säger "Är det negativt?" och då svarar jag ja. Enligt mig så är det det. För jag tycker väldigt mycket om det poetiska sättet som många författare skriver på, och oftast kommer dessa författare från England, Amerika eller typ Japan. Cirkeln var väldigt bokstavlig, på något sätt.
Fast jag säger inte att det MÅSTE vara negativt, för det var många gånger som jag riktigt förstod hur huvudpersonen kände sig. Men.. Ja, nu pratar jag väldigt för mycket xP
Boken får en 4/5 av mig. Läs den. Den äger.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Absolut en av världens bästa böcker!!! =D

2011-09-27 @ 13:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0